wtorek, 9 kwietnia 2013

Plan Emisyjny 2013 - czyli co już było

Rok 2013 trwa więc czas nadrobić zaległości ;)

1. Kangur Walabia Bennetta/Kangur Olbrzymi - zestaw dwóch monet - polskiej i australijskiej.
nominał 20 zł + 1 $, Cena wywoławcza 500 zł, cena sprzedaży 1100 zł.

Emisja, która wzbudzała i nadal budzi wiele emocji, w mojej ocenie są to ładne monety ale nie są warte takich pieniędzy, niestety spekulacje i pseudo kolekcjonerzy wywindowali cenę a później widząc, że nie da się na tym zarobić w krótkim czasie nie odebrali monet. jaki jest tego skutek?? do dzisiaj można kupić ten zestaw zarówno w sklepie internetowym jak i oddziałach NBP. Osobiście nie kupiłem.
Ocena: 5/10 (w skład oceny wchodzi wizerunek + cena).

2. 100-lecie Teatru Wielkiego
nominał 2 zł, 10 zł, cena wywoławcza 125 zł, cena sprzedaży 125 zł.

Temat zapowiadał się bardzo ciekawie i akurat na tej emisji się nie zawiodłem. 2 zł według mnie bardzo ładna. 10 zł wyróżnia się kształtem co mi osobiście nie przeszkadza, na żywo prezentuje się bardzo ładnie.
Jako, że staram się kupować w miarę na bieżąco dziesiątka dołączyła do kolekcji.
Ocena 2 zł: 4/5
Ocena 10 zł 4/5

3. 150. rocznica Powstania Styczniowego 
nominał 2 zł, 10 zł, cena wywoławcza 96 zł, cena sprzedaży 96 zł.

Temat był do przewidzenia, dwójka według mnie piękna i co tu więcej pisać, co do 10 zł zdziwiła mnie trochę cena bo zdążyliśmy się przyzwyczaić do cen powyżej 100 zł a tu mimo wszystko pozytywne zaskoczenie, wizerunek 10 zł bardzo mi się podoba, skromny a zarazem przedstawia wszystko co powinien przedstawiać.
Ocena 2 zł 4+/5
Ocena 10 zł 4+/5

4. Skarby Stanisława Augusta - Bolesław Chrobry
nominał 50 zł, 500 zł, cena wywoławcza 400 zł/ 13 500 zł, cena sprzedaży 1100 zł/ 13 610 zł.

Powiem szczerze, że oczekiwałem na tą emisję w wielkim utęsknieniem :)
Wizerunki były do przewidzenia, pozostało oczekiwać na cenę, która lekko mnie przestraszyła.
W Aukcji się nie powiodło i byłem bliski rezygnacji z zakupu tej serii. Podczas wizyty w NBP zobaczyłem tą monetę i postanowiłem zakupić, nie da się przejść obojętnie obok takiej monety. Wielkość oraz sposób bicia (bardzo głęboki stempel zwykły) powodują, że moneta jest po prostu piękna:) złotek nie zbieram bo mnie nie stać ;d. Mam tylko nadzieję, że kolejne emisje z serii będą troszkę tańsze ;)
Ocena 50 zł/ 500 zł : 5/5!!

5. Polskie okręty - Kuter rakietowy "Gdynia"
nominał 2 zł.

Cała seria według mnie bardzo udana a ta moneta tylko to potwierdza:)
Z całą pewnością nie jest to najładniejsza moneta z serii ale trzyma poziom:)
Ocena : 4/5

6. Cyprian Norwid
nominał 2 zł, 10 zł, 200 zł, cena wywoławcza 110 zł/ 2 750 zł, cena sprzedaży 110 zł/ 2 750 zł.

Osoba z pewnością zasługująca na upamiętnienie, również w tym przypadku czekałem na tą emisję i także się nie zawiodłem.
2 zł według mnie piękna, przypomina monety PRL (Adam Mickiewicz, Bolesław Prus itd) przez co bardzo mi się podoba (jak zresztą monety PRL). Bardzo prosty wizerunek ale ma coś w sobie:) nic więcej jej nie potrzeba. Przy 10 zł po raz pierwszy użyto hologramu 3d, osobiście zakupiłem, bardzo mi się podoba tylko ten hologram jakoś wielkiego efektu nie daje ;)
Złotek nie zbieram więc popularnego "Zeusa" także nie zakupiłem ;D
Ocena 2 zł: 5/5!!
Ocena 10 zł 4/5
Ocena 200 zł 4/5

Cały plan emisyjny umieszczę na osobnej podstronie ;)
Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz