poniedziałek, 5 marca 2012

50-lecie Programu 3 Polskiego Radia - Wizerunek

W dniu dzisiejszym NBP na swojej stronie opublikował wizerunek monety 50-lecie Programu 3 Polskiego Radia, której emisja nastąpi w piątek 30 Marca.
Jak już wcześniej pisałem ciekawostką w tej monecie jest stempel w kształcie kwiatu hiszpańskiego, wygląd tego stempla okazał się taki jaki przewidywałem tj. brzeg monet jest gładki i posiada siedem żłobień.
Jest to pierwsza dwuzłotówka wydana z wykorzystaniem takiego stempla.
Według mnie moneta prezentuje się dobrze, mam nadzieję że w "realu" będzie się prezentować jeszcze lepiej, na plus oceniam stempel w kształcie kwiatu hiszpańskiego, który spowoduje że moneta będzie się choć trochę odróżniać od innych.
Moja ocena dla monety: 8/10



Emisja Stop Średnica Masa Nakład Stempel
30-03-2012 CuAl5Zn5Sn1 27,00 mm 8,15 g 800 000 zwykły (kształt kwiat hiszpański)

PS. Chciałbym abyście czynnie brali udział w życiu tego bloga i napisali czasami coś od siebie np na temat danej monety ;)

Pozdrawiam
K.Walkowiak

Wizerunki monet oraz dane pochodzą z strony www.nbp.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz